23. 09. 2019. 
Korisnička podrška » Sve o aukcijama » Mali korisni savjeti » Prodaja na aukcijama » Početna cijena 1 Kn, bez rezervne cijene
 Početna cijena 1 Kn, bez rezervne cijene
Više o temi

Ukoliko je kupnja na aukcijama i taktika koju kupci primjenjuju "izdržite i nemojte dati ponudu do zadnjih nekoliko minuta", vi kao prodavač morate napraviti ono što će kupce navesti da daju ponudu čim vide svoju aukciju. Strategija postavljanja početne cijene ima velik utjecaj na dobivanje ponude puno prije kraja same aukcije. Kako bi bolje odlučili koju ćete strategiju primijeniti, potrebno je proučiti i "psihologiju" kupaca.

Isti primjer kao i ovdje. I dalje mislite kako predmet vrijedi 100 Kn, ali ovaj put počnete s cijenom od 1 Kn. Od samog početka, vaš predmet privlači puno veću pažnju nego u prethodnom slučaju. Osim toga, nalazi se na listi predmeta od 1 Kn. Privukli ste nekoliko kupaca koji su možda pomalo i zainteresirani niskom cijenom. Kako je cijena zaista niska, riskirat će par kuna i postaviti svoju ponudu (čak ako im predmet i nije previše interesantan) - možda ga kupe jeftino i kasnije preprodaju, nikad se ne zna.
Sama činjenica da ste dobili nekoliko ponuda, mijenja sudbinu vaše aukcije. Predmet privlači sve veću pozornost - ostali kupci misle kako je predmet vjerojatno interesantan kad već ima nekoliko ponuda (tzv. Happy Hour efekt). Više posjetitelja primijeti predmet - veća trenutna cijena (temeljeno na ponašanju kupaca koje je ponekad stvarno na principu "slijepac vodi slijepca").
Predmet dolazi do cijene od 20-30 Kn kada se slučajni kupci pomalo gube. Tada dolazi onaj zainteresirani kupac iz prvog dijela priče. Kad je početna cijena bila 99 Kn, taj kupac je teško sam sebe uvjerio da izdvoji toliku sumu. No, sad je cijena niska - prava prilika. Potpuno zaboravlja na pravilo "bidaj što kasnije" i pomisli "ovo mora biti moje" i postavlja ponudu od 40-ak kuna. Sad su već velike šanse da predmet dođe i na listu "hot aukcija" - predmeta s najviše ponuda.

Odjednom dolazi "pravi" kupac #2. Primijeti velik broj posjeta i ponuda. Možda čak prepozna i korisničko ime kupca iz prethodne rečenice. Na scenu stupa poznato aukcijsko pravilo "2 je čarobna brojka" i počinje rat kupaca. Cijena raste na 50, 70, 80, 90 Kn..... moždda čak i više.

Zašto je kupac #1 odjednom odlučio platiti više? Jednostavno, odjednom je silno poželio taj predmet i pobojao se da će ostati bez njega. Tada adrenalin raste, javlja se želja za pobjedom, kočnice se otpuštaju i nema više "da li je taj predmet vrijedan toliko?". Sad se javlja "moram ovo kupiti - predmet će biti moj".

Naravno, nitko vam ne može jamčiti kako će se cijeli proces odvijati upravo ovako .... ali - tko ne riskira, ne profitira. Ili, kako bi rekao DelBoy: he who dares - wins



Detalji o ćlanku
ID članka: 124
Kreirano: 04. 03. 2007. 22:58

 Odgovor mi je pomogao  Odgovor mi nije pomogao

 Pretraži
 Article Options
Na početak | Sve o aukcijama | Novosti
Jezik:

Help Desk Software By Kayako eSupport v3.04.10